Sider

26.3.11

Martsviol

Ja – nu er det snart slut med marts, og min Martsviol gider da ikke blomstre endnu! Den sene sne og kulden kan være årsagen?
Godt så – jeg har da heldigvis en del at skulle have sagt i haven endnu.
For 1 uge siden gravede jeg en klump op og lavede små potter med Martsviol. De står nu på spring i drivhuset. Og jeg tror faktisk de vil få blomster her i slutningen af marts, og jeg kan få mig et velfortjent 'violsnif' J

Her kan du læse lidt mere om Martsviol.
Hav et skønt forår - om ikke så længe.

6 kommentarer:

  1. Jeg kan se, at der er knopper i. Husk lige at tage et snift for mig også ;-)

    Ha' en dejlig aften.

    SvarSlet
  2. Åh ja, de skønne martsvioler. Jeg købte jo en del i England (tror, du så mit indlæg på bloggen), og de skal også plantes ud nu. Så er det lige med at holde styr på dem ;-)

    SvarSlet
  3. Fru Bæk - nu kan jeg sniffe - de er i fuld flor i drivhuset. Et ekstra snif til dig :O)

    Marlene, jeg husker godt din blog om Martsvioler. Og jeg er også inspireret til at få flere arter og farver ind i haven. Jeg har sået Viola 'Fuji Down' men den har ikke vist sig endnu - og måske lykkes det slet ikke?? x fingre :O))

    SvarSlet
  4. Den havde jeg også for en del år siden, men den er desværre gået til imellemtiden.... Håber, dine lykkes :-)

    SvarSlet
  5. Den er vist ikke helt hårdfør på vores kanter - men det skal jo testes :O)

    SvarSlet
  6. Det skal nok passe :-)

    Og ja, det skal jo afprøves ;-)

    SvarSlet