Sider

22.1.17

Mine favoritter i drivhuset i 2016

År 2016 var ikke det år hvor høsten i drivhuset var den allerbedste. Sommeren var lidt for kold og modningen af både tomater og chili lod vente på sig.


Favoritterne fra mit drivhus er nedenstående, og dem som helt sikkert skal gentages i 2017 plus nogle nye sorter jeg gerne vil afprøve. Hvilke det så bliver har jeg ikke helt besluttet endnu.


Chili 'Hungarian Yellow wax' Masser af lækre mellemstærke frugter. Der blev høstet til lækker gul sød chili sovs og lidt til fryseren.
Rød 'Hverdags Chili'. Også masser af lækre røde mellemstærke Chili. Mine 3 planter gav frugter til mange glas rød sød chilisovs, og tørrede chili flager, som vi har brugt til næsten al slags mad.
Tomaten 'Black Asian Pearl'. Den mest fantastiske søde og velsmagende tomat. Den kan jeg anbefale.
Cherry tomaten 'Black Cherry. Kendt og elsket af (næsten) alle. Den har jeg hvert år - uden undtagelse.
Jordbær tomat - Berry Garden som den også kaldes, er en lækker sød, saftig og meget ydende plante. Det er fjerde år jeg dyrker den, så den er fast inventar lige som 'Black Cherry' er.
Den lille busktomat 'Garden Pearl' dyrker jeg også næsten hvert år. Den er rigtig god i store krukker og kan flyttes ud i haven hvis vejret tillader det. Den giver bare så mange lækre næsten pinkfarvede tomater.

Ja - så var der jo alle de andre som også hittede, men ovenstående er og bliver de bedste for mig og mine smagsløg.




4 kommentarer:

  1. Godt med nogle forslag til tomatsorter, jeg havde ikke meget succes med mine, så jeg tager gerne mod forslag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Ovenstående er mine favoritter. Der findes jo flere hundrede at vælge imellem :)

      Slet
  2. Vores tomater skuffede i 2016 og jeg har tænkt meget over hvorfor.Jeg kan forstå at der er andre tomatavlere som har haft lignende oplevelser.Håber på bedre held 2017,-for vejret kan vi ikke styre.
    Nu vil jeg se nærmere på dine frø,-jeg vil prøve chili i drivhuset!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise. Udbyttet var lidt skuffende i 2016. Jeg er sikker på at det var vejret og ikke tomatplanterne :)
      Jeg har modtaget din bestilling - mange tak for den :)
      Vi krydser alt hvad vi kan for et godt tomat og chili år i 2016.

      Slet