Sider

24.6.11

Tradescantia

Trekantsblomst som den også kaldes,findes i mange nuancer. Jeg ved ikke lige hvad jeg skal syntes om den?

Når den står i fuld flor er den yndig. Men efter en stærk sommer regn er den irriterende, for så vælter den. Jeg får den aldrig bundet op selv om jeg ved at det sker -hvert år L



Husker jeg ikke at klippe den ned efter afblomstringen forbander jeg mig selv, for så har den sået sig over alt. Får den lov til at bliver for stor er det et helvede, for dens rødder er sammenfiltrede og kan koste en greb at få gravet op!



Overtager man en forsømt have hvor den har fået lov til at passe sig selv, kommer man på arbejde et par somre, for den dukker op igen og igen.



Men ellers er den skam nydelig, og jeg har den da endnu i hele tre farver J


YSusanne Irming

4 kommentarer:

  1. Ja den er veldig søt og den blomstrer til langt ut på høsten.
    Jeg har en blå men den hvite er den peneste synes jeg.
    God helg , Marit.

    SvarSlet
  2. Den hvide er sød, og i halvskygge lyser den op :O)

    SvarSlet
  3. Jeg ved faktisk heller ikke, hvad jeg skal mene om den. Har selv haft forskellige varianter i haven, men har dem ikke mere. De siger mig ikke helt så meget, men ser jeg så et stort og flot eksemplar, er jeg helt solgt ;-)

    SvarSlet
  4. I min gamle have, hvor jorden var noget mere tør end i min nye have, havde jeg den blå og den kradse violette/cyklamen. Efter blomstring blev de rigtig trælse at se på og nedklipning gav kun det resultat, at der var en bar plet, da den ikke skød igen. Den såede sig selv i en fin nuance, nemlig hvid med en violet stribe. Denne tog jeg med til min nye have, og her trives den rigtigt, så min konklusion er, at den gerne vil have en fugtig jord. Jeg har nu kun det ene eksemplart i hvid med violet stribe, og den er jeg glad for :)

    SvarSlet