Sider

11.4.11

Hornvioler/stedmoder

Det er først i de sidste 2-3 år jeg har fattet interresse for at købe hornvioler og stedmoder når de kommer frem på hylderne i marts måned. Jeg sår også selv en masse i febuar/marts som blomstrer fra juni og det meste af sommeren, hvis jeg husker at plukke og plukke og plukke!.

Mine frøsåede i potte midt i juni 2010

Dette år har jeg købt lidt anderledes farver end jeg plejer (plejer en nemlig død!)





Men de aller kønneste – syntes jeg – er disse selvsåede. Hvordan de er endt med disse farver må ’guderne’ vide, for dem har jeg aldrig haft J og der er flere på vej. Jeg er spændt på hvordan de har besluttet sig at præsentere sig selv, om kort tid.



YSusanne Irming


5 kommentarer:

  1. Stedmoderblomster
    fantastiske kombination af farver, og også få dem i haven, bare en skam, at vi hvert år nødt til at plante nye. Med venlig hilsen

    SvarSlet
  2. Sikke skønne farver dine selvsåede har - specielt de mørke og gule, mums :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har også selvsåede, som har fået en lidt anden farve. Men de er da lige velkomne ;-)

    SvarSlet
  4. Tak for kommenterne.

    Giga: Dejligt at du nu skriver på dansk - Polsk kan jeg ganske enkelt ikke forstå :O)

    Ina; er dine selvsåede også størrelsesmæssigt en mellemting i mellem stedmoder og violer?

    Den mørke til venstre er lidt spændende fordi øjet er to-farvet. Fantastisk :O)

    SvarSlet
  5. Sikke skønne billeder - og så smukke farver :-)

    Sjovt med frøplanterne - det er næsten altid dem, man kommer til at holde mest af :-)

    SvarSlet